الانتقال للخلف   Zamalek Sporting Club Forums منتديات زمالك تي في اكبر منتدى رياضي مصري > الزمالك > الرياضات المختلفة

موضوع مغلق

LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 01-17-2010, 11:38 PM
الصورة الرمزية m.r.z
m.r.z m.r.z غير متصل
The one

m.r.z has a spectacular aura aboutm.r.z has a spectacular aura aboutm.r.z has a spectacular aura about
روعه يا دكتور علي

انا الصراحه كنت مستني اكتر من مارك عزيز بس من كلامك حاسس انه مش عالي قوي زي ما الواحد اتخيله جي من امريكا وبتاع

انا من تشتهينه وتنكرين
قديم 01-17-2010, 11:53 PM
αζɣ ɱɵʼɱɞɳ αζɣ ɱɵʼɱɞɳ غير متصل
Ya RaB

αζɣ ɱɵʼɱɞɳ will become famous soon enough
موضوع رائع يا دكتور علي

اتمنى ان مارك عزيز يقدر يتطور و مودي يدخل في الفورمة شوية مع رجوع المصابين هايفرقوا معانا في حاجات كتير .

ربنا يوفقنا في الدورات المجمعة و نقدر نعمل حاجة في الكأس اللي حاسس اننا ممكن نكسبه ان شاء الله

يـــــــــــــارب
قديم 01-18-2010, 02:52 AM
الصورة الرمزية محمود بيه الأمين
محمود بيه الأمين محمود بيه الأمين غير متصل
فلول من أجل مصر

محمود بيه الأمين will become famous soon enoughمحمود بيه الأمين will become famous soon enough
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.r.z مشاهدة المشاركة
روعه يا دكتور علي

انا الصراحه كنت مستني اكتر من مارك عزيز بس من كلامك حاسس انه مش عالي قوي زي ما الواحد اتخيله جي من امريكا وبتاع

الجاسوس
قديم 01-18-2010, 09:32 AM
الصورة الرمزية X A V I
X A V I X A V I غير متصل
الحمد لله

X A V I is on a distinguished road
تسلم يا باشا

ويكفي مجيئُكِ كَيْ لا يجيءَ الزمانْ..

وتكفي ابتسامةُ عينيكِ كي يبدأَ المهرجَانْ..

فوجهُكِ تأشيرتي لدخول بلاد الحَنَانْ..
قديم 01-18-2010, 10:25 AM
الصورة الرمزية BlaNCo MaDRiD
BlaNCo MaDRiD BlaNCo MaDRiD غير متصل
Never forget you

BlaNCo MaDRiD is on a distinguished road
تقييم جامد كالعادة منك يااستاذ علي وربنا يوفق الفريق وحاسس انه باذن الله حيكسب بطولة

كريستيانو الرهيب رونالدو العجيب ...سجل يا مرعبهم العب يا مفزعهم
قديم 01-18-2010, 11:24 AM
الصورة الرمزية abu_ahmed
abu_ahmed abu_ahmed غير متصل
Striker

abu_ahmed is on a distinguished road
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nocamp مشاهدة المشاركة
انا ف رأى يا دوك ان الحسينى سمير هو نص ان لم يكن تلات اربع فريق الزمالك الموسم ده

غير مستواه العالى والمعهود والمعروف عنه من 5 او 6 سنوات ماضيه لكن تحس الحسينى فى حاجات كتيرة تانى زى قيادته لفرقته جوة الملعب وحلقه وصل بين المدرب واللعيبه ف الملعب ومساعدته لزملائه الصغيريين اللى طالعين لسه

بجد هو افضل لاعب فى الدورى المصرى الموسم ده

تانى لاعب بعد الحسينى ف رأى هو عمر ياس وايفان على الترتيب

الاتنين كويسين جدا والى حد ما شايلين على عاتقهم هموم المراكز اللى بيلعبوا فيها سواء كان مركز واحد اللى هو البى ميكر واللى بيلعب فيه ايفان خصوصا ان البديل بتاع ايفان مش على نفس المستوى وايضا عمر ياسر البيفوت الوحيد ف الفرقه اللى يعتمد عليه خصوصا مع اصابه محمد صلاح ومستوى مارك المتذبذب

بعديهم يجيى يسرى وعمرو عبد الغنى ومعتز (ميزو) وابو حسيبه على فترات

محتاجيين وقت كبير عشان ياخدوا ثقه البطوله وخبره الماتشات الكبيرة واللعب تحت ضغوط جماهيريه وغيرها وخصوصا ابو حسيبه وميزو لانهم بيتأثروا جدا ودى مع الوقت هتيجى وهيبقوا مأثريين وهيفيدوا الفريق

معتز عكاشه ومحمد ايهاب...اضعف اتنين ف الفرقه ويمكن معتز كان مستواه علامه استفاهم هو وايهاب لان الاتنين عندهم اكتر من كده وخصوصا ايهاب اللى زى ما دكتور على انضم للمنتخب الوطنى فى فتره لكن ظهر بمستوى سئ جدا جداا وايضا معتز اللى بدأ بدايه كويسه لكن تراجع ادائه بشكل رهيب

وان شاء الله بعد رجوع الثلاثى المصاب ...السحرتى ..واحمد خالد ...ومحمد صلاح شكلنا هيختلف تماما وهنقدر ننافس بقوة ان شاء الله

انا معلش هتكلم عن نقطه قوة الفريق واللى اديتنا الافضليه الموسم ده وهو ميلو دراج المدرب الصيربى

هو اللى فرق معانا الموسم ده هذا المدرب الرائع ميلو دراج لانه اثبت بجد ان كره السله اعتماداها الاول على الدفاع القوى...وان طالما دافعت كويس هتقدر تكسب وتسجل مهما ضيعت

مدرب ممتاز بيعرف يقرى الملعب ف الاوقات الصعبه وحافظ شغله ومجتهد جدااا واختيار موفق واحيى عليه الاداره بصراحه لانه ولازم بجد حتى لو ربنا مش رايد ان الزمالك ياخد بطوله السنادى لازم يكمل معانا لانه هيعمل وهيخلى لينا شكل تانى ف المواسم اللى جايه بأذن الله
أزيك يافندم
اتفق معاك في إن الحسيني أفضل لاعب بالدوري بس مرضيتش أذكرها
وطبعا ميودراج هو أفضل مدير فني أجنبي دخل مصر تكتيك وكوتشينج وكل حاجة ولابد أن تجدد له الإدارة للعام القادم وياريت بدري لأن لو اتساب لاخر الموسم ممكن يتخطف
والباسكت دلوقتي في كل العالم الدفاع خير وسيلة للهجوم
أسبانيا خدت كاس العالم اللي فات بالدفاع

قديم 01-18-2010, 11:40 AM
الصورة الرمزية abu_ahmed
Striker

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kokowawa76 مشاهدة المشاركة
في رأيي الشخصي ان اللي حصل ده انجاز... بالنسبة للمنافسة علي الدوري و الكاس فصراحة اشك لان من الاخر الدوري و الكاس في الشاطبي السنة دي و الارقام هي اللي بتتكلم يعني الاتحاد خسر ماتشين فقط السنة دي... اخر ماتش معلم علينا ب 33 نقطة مخسرش الا مننا في القاهرة و مش بسكور يعني. الاتحاد 1906 نقطة في مبارياته و ثاني اقوي هجوم هو سبورتنج ب 1699 يعني بتتكلم في 207 نقطة فرق في 22 مباراة يعني حوالي 18 نقطة كل ماتش زيادة عن ثاني اقوي هجوم... احنا مسجلين 1514 يعني حوالي 400 نقطة فرق

في الدفاع احنا اقوي لكن مش اقوي دفاع في الدوري برضه و في نفس الوقت الفارق عن الاتحاد حوالي 80 نقطة في الدفاع يعني مش كتير...

فارق النقاط الاتحاد +359 و احنا +45

توقعي الشخصي الاتجاد هيكسب ال10 ماتشات في السوبر و هياخد الكاس
هي وجهات نظر
ولكن المباريات الأخيرة للاتحاد أثبتت أنه فعلا أقوى فريق ولكن مش الفريق السوبر اللي فارق عن كل الفرق
الاتحاد اتعادل مع سموحه والجزيرة في الاسكندرية وكسبهم بعد وقت اضافي حتى المباراة الأخيرة في نهائي الدوري لم يكن الفارق بينه وبين الجزيرة واضحا
والأرقام في الدور التمهيدي بالنسبه لنقاط المباراة قد تكون خادعة
حكاية ال33 نقطة فرق اتكلمت عليها بالتفصيل
ماتش تاني زي ماتش الاتحاد والجيش فتحي شحاته لما لقا الدنيا مش ماشية معاه من الأول ريح لعيبته والماتش طلع 40 نقطة فرق بس الجيش فاز بعدها على سبورتنج والزمالك
حاجة أخيرة الزمالك كان أفضل فريق العام الماضي في الدوري المرتبط بشهادة الكل ومخدش حاجة في الاخر

التعديل الأخير تم بواسطة abu_ahmed ; 01-18-2010 الساعة 11:46 AM.
قديم 01-18-2010, 12:00 PM
الصورة الرمزية abu_ahmed
Striker

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gsyoussef مشاهدة المشاركة
شكراً يا أستاذ على
انتظرت طويلاً كتابتك لهذا الموضوع .. وقد جاء كما توقع الجميع : رائع كالعادة ..
كنت أتمنى أن تخبرنا بحالة المصابين والذين ستساهم عودتهم فى حل بعض مشاكل الفريق كما وضحت أنت .
لى فقط ملحوظة صغيرة على تعبير كمالة عدد. فهو تعبير جارح وقاسى . لو قرأه أحد اللاعبين لجرح شعوره جداً .. واقترح ان تسميهم المجموعة التى تعد للمشاركة فى المواسم القادمة
مرة أخرى شكراً لتقييمك الرائع وننتظر أخبار المصابين .
بالمناسبة مجلة الزمالك تشير لقرب عودتهم فهل هذا صحيح ؟
شكرا يافندم على الكلام الجميل
فعلا ملحوظه في محلها وقمت بالتعديل
بالنسبة للمصابين
طبعا هيثم وأحمد خالد ومحمد صلاح ميختلفش عليهم اتنين
هي الفكرة إن هيثم وأحمد خالد راجعين من إصابات طويلة جدا أحمد خالد مصاب من حوالي سنتين
وهيثم عامل اتنين صليبي في رجليه الاتنين
فالسؤال الأهم مش هيرجعوا إمتا بس هيرجعوا مستواهم عامل إزاي
علشان كده في الحل اللي اقترحته كنت بحاول اتكيف مع حالة الفريق دلوقتي لو حد رجع فورمة بسرعة من المصابين طبعا خير وبركة أوي وهيقصر المشوار بسرعة - لو محصلش لازم نتكيف مع الواقع
أما من الناحية الطبية فاللاعبين جاهزين طبيا وبدنيا وممكن يلعبوا في أقرب ماتش اللي هو الكاس
اخر مرة شفتهم فيها كان في نهائي الدوري المباراة الفاصلة والكلام ده من هيثم شخصيا
محمد صلاح في أكبر مركز تأهيلي في قطر بيعمل برنامج تأهيلي هناك والمفرض أنه هيرجع الايام القادمة ويشارك مع الفريق في الدوري السوبر

قديم 01-18-2010, 12:16 PM
الصورة الرمزية abu_ahmed
Striker

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.r.z مشاهدة المشاركة
روعه يا دكتور علي

شوف يا باشا
تقييم أداء مارك عزيز على إنه محترف كان بيلعب في أمريكا ظلم كبير له الصراحة
مارك كان بيلعب في دوري الجامعات الأمريكي القسم الثالث ncaa III
الفكرة إن الزمالك اتعاقد مع مارك لأنه مصري وهيتقيد مصري
وللأسف زي ماقلت قبل كده مركز الارتكاز 5 وحتى 4 السوق المصري مضروب جدا
مارك لاعب عادي وكان أفضل المتاح
كمان أصلا هو كان بيلعب 3و4 في أمريكا بس مضطرين نوظفه في 4و5 لأن طوله مناسب وإحنا معندناش

قديم 01-18-2010, 06:47 PM
الصورة الرمزية mohamed alii
mohamed alii mohamed alii غير متصل
Head Coach

mohamed alii is on a distinguished road
اولا / طبعا تسلم ايدك على هذا التقرير يا استاذ على

ثانيا / وانا بشوف ان المعجزة هذا العام يرجع هذا الفضل الثانى بعد ربنا طبعا وهو للمدرب الكفئ جدا جدا وهو المدرب الصربى الراجل دا بصرحه انا من اول مبارة وبقول على حسام حسن الباسكت فعلا لا يعرف سواء المكسب وهذا الشئ فى كرة الباسكت يعنى الكثير والكثير لان معظم مدربين الباسكت يعرفون انها لعبه ثوانى وقابل للمكسب والخسارة لكن هذا الراجل من وجهت نظرى فعلا فعلا لا يعرف الخسارة ابدا لذالك هو الوحيد فى العالم كله العرف يفهم لعيبه الزمالك الناشئين يعنى ايه مكسب ولو حتا انتم لعيبه صغار ولذالك تحقق المكسب بل وسعاة كانت بتوصل للكستاح

ثالثا / نرفع القبعه لصبرى سراج هذا الموسم فقط لاغير عشان بس الناس متفهمش غلط فريق الزمالك لازم لازم لازم وبكل التاكيدات الوجدت فى اللغه العربيه وهو احضار لاعب فى مركز 1 ( صانع لعب ) بجوار الامريكى ومعتز لان بصراحه انا واحد من الناس بشوف عندما يقف الامريكى يتم شلل الفريق بالكامل ولازم ايضا لاعيب ارتكاز طويل يجيد السرعه وموجود وفى المتناول بس احنا نتعب شويه دا غير اننا لازم ندعم الفريق باى لاعب خبرة من فريق الجزيرة او الاتحاد حتا يتم تخفيف الحمل شويه على الحسينى افضل لاعيب فى الزمالك هذا العام

بــــــــــطـــل حـــــقــــيـــقى مـــــن غـــــيـــــر كــــــدب
موضوع مغلق